Welkom bij Hotel het Wethuys

TAKE AWAY / AFHAAL // CORONA-MAATREGELEN

We zullen voorlopig stoppen met take away! Dank voor uw vertrouwen.

*****     *****      *****

Corona-maatregelen vanaf 08.05.2020

Betreffende check-in, check-out en receptie :

■ We accepteren enkel hotelgasten die alle contactgegevens hebben  opgegeven bij een reservatie met een tussentijd van minstens 24h vóór aankomst..

■ Per logies moeten de contactgegevens van één gast ten laatste bij aankomst geregistreerd worden en gedurende 14 dagen bewaard om de eventuele contact tracing nadien te vergemakkelijken. Deze contactgegevens mogen voor geen andere doeleinden gebruikt worden dan in het kader van de bestrijding van COVID-19 en de gasten moeten daarvoor hun toestemming geven. Gasten die weigeren wordt de toegang ontzegd.

■ Indien u gebruik maakt van de pinautomaat dan zal deze na ieder gebruik gereinigd en ontsmet worden. De kamersleutels van iedere vertrekkende gast worden gedesinfecteerd. 

Pas de regels van ‘social distancing’ maximaal toe                                       Afstand houden, d.w.z. contact vermijden met andere personen binnen 1,5 meter, blijft de beste
manier om de verspreiding van COVID-19 te beperken. Garandeer dus zoveel mogelijk een
afstand van 1,5 meter en verbied samenscholingen.

Handhygiëne (en respiratoire hygiëne)
 Was je handen regelmatig, met water en vloeibare zeep op een correcte manier (ook als er
handschoenen zouden worden gedragen). 
 We stellen middelen ter beschikking om de handen te wassen (bij voorkeur met water en vloeibare
zeep) en te drogen (in de kamers zelf)
en/of te ontsmetten (extra voorzieningen in de gangen ter zekerheid). We voorzien geschikte handgels of ontsmettingsmiddelen op plaatsen waar
handen wassen niet mogelijk is.

Reiniging van private hotelkamers en  sociale voorzieningen

De regel hierbij is dat we allemaal samen vechten tegen het COVID-19virus!
 U kan mee zorgen voor een goede reiniging van de hotelkamer (klinken, afstandsbediening tv, kranen, drukknoppen toilet, etc.).Daarom voorzien we in iedere gang een spuitbus met desinfectie. Bij een verblijf van meerdere nachten vragen we onde gasten zelf in te staan voor hun 'onderhoud' - wij geven u graag een handdoekenpakket.

Ventilatie en verluchting
 Zorg voor voldoende en regelmatige verluchting van de hotelkamers.

Persoonlijke beschermingsmiddelen

 In de situaties waar de 1,5 meter niet kan worden gerespecteerd en na uitputting van de organisatorische maatregelen en de collectieve beschermingsmiddelen, kan het dragen van mondmaskers als bijkomende maatregel nodig zijn. Om effect te hebben, moeten deze maskers bovendien correct gedragen en afgezet worden. We vragen onze hotelgasten steeds de mondmaskers te dragen bij het betreden van de publieke ruimten in het hotel (d.i. dus met uitgezonderd van de gehuurde kamer).

                            Bij aankomst in het hotel =de check-in                                                                                   Wie zich ziek voelt, keert terug naar huis.
 Graag vermijden we gelijktijdige aankomst van hotelgasten. in geval van vrienden-, familiegroep of werknemers van eenzelfde bedrijf, mag slechts 1 verantwoordelijke zich aanbieden aan de receptie. 

 Maximaal social distancing respecteren en afstand houden. 
 Vermijd het gebruik van liften. Als dat niet kan, beperk dan het aantal personen dat gelijktijdig
gebruik maakt van de lift (bv. slechts 1 persoon toelaten in een kleinere lift), hou afstand en
sta rug aan rug.    

Verbruikszaal (binnen en buiten).

■ We voorzien desinfecterende gels voor onze gasten in de verbruikszaal en op het terras.

■ Er wordt alleen aan tafels bediend. Er wordt verplicht zittend geconsumeerd. Consumeren en/of bestellen aan de bar of rechtstaand is dus niet toegestaan.    

■ De bediening wast en ontsmet voortdurend de handen en draagt een mondmasker.

■ Tafels en stoelen zullenen na het vertrek van de gasten ontsmet worden, alvorens nieuwe gasten er mogen plaatsnemen.

■ Het afruimen van de tafels gebeurt bij voorkeur door een hotelgast per tafel. Wegens gebrek aan personeel is deze in de onmogelijkheid tegelijk op te dienen en af te ruimen binnen dezelfde service.

Buffetten

■ Voor zelfbediening gelden dezelfde goede praktijken als bepaald onder de andere punten van verbruikszalen, met dien verstande dat de gasten zelf langs de zelfbedieningstoog passeren om zichzelf te bedienen en nadien de tafel zelf afruimen.

■ Gelieve het vervolgtraject te respecteren in de buffetruimte en in de ontbijtzaal.

■ Wij wijzen zelf de tafel aan waaraan de gasten mogen gaan zitten. We vragen indien mogelijk aan de gasten dat slechts 1 persoon per tafel naar de zelfbedieningstoog komt om wachtrijen te vermijden.

■ Bij gebruik van de koffiemachine tussen 2 klanten wordt deze telkens door de laatste gebruikende hotelgast ontsmet. 

Roomservice

■ De huidige regels blijven van kracht. In ons hotel haalt de gast zelf de bestelling op buiten de kamer (bvb. in de verbruikszaal). 

■ Elk fysiek contact tussen gast en horecamedewerker zo veel mogelijk vermeden. Dit geldt ook bij het afruimen van de bestelling. 

Sluitingsuur.

Voor de openingsuren van de keuken verwijzen we naar onze website : www.wethuys.be. De bar en het restaurant sluiten uiterlijk tegen 22h00, of volgens andere omstandigheden dan kan vroeger gesloten worden. 

Het Wethuys heet U van harte Welkom

Toen de laatste magistraat van het graafschap Watou de laatste maal op tafel klopte kon hij niet vermoeden dat hier, eeuwen later, geen onverlaten maar levensgenieters aan de balie zouden staan. En toch! Waar vroeger straffen werden uitgesproken, worden nu lichaam en geest uitvoerig verwend en zijn de boetes drastisch omlaag gehaald. Het statige huis kreeg een doordachte face-lift: een hedendaagse pleisterplaats met historisch karakter, een groot terras op het marktplein, een knusse binnentuin voor de intieme sfeer en een ruimte voor groepen en reünies.

Voor grotere groepen en/of meer gewenste kamers: we hebben ook nog Gusthouse Het Wethuys, Barbara's Guesthouse en Landgoed Karel van Ydghem (alle vakantiewoningen)

Voor fun en authentiek plezer in groep : Boltra.be - info@boltra.be

Openingsuren

HOTEL/BAR/RESTAURANT : OPEN 7/7 

juli, augustus en september :

maandag : gesloten

dinsdag tot en met zondag : van 12h tot 21h00

1 oktober tot en met 1 mei :

maandag : gesloten

dinsdag tot en met donderdag : 12h00 tot 15h00

vrijdag tot en met zondag : 12h00 tot 15h00 en van 17h00 tot 21h00

1 mei tot en met 30 juni :

maandag : gesloten

dinsdag tot en met zondag : 12h00 tot 15h00 (tea-room van 15h tot 18h) en van 18h00 tot 21h00

Groepen : 

ook buiten de geafficheerde openingsuren zijn groepen welkom, op aanvraag.